Wpływ diety na życie codzienne

Wpływ diety na życie codzienne

Sposób, w jaki się odżywiamy, wpływa na nasze życie codzienne. Im więcej wartości odżywczych ma nasze jedzenie, tym wydajniej pracuje nasze ciało oraz umysł. Mamy więcej siły, jesteśmy bystrzejsi, bardziej spostrzegawczy, mniej się męczymy i nie cierpimy na nagłe wahania nastroju. Dlatego tak istotne jest, aby nasza codzienna dieta była bogata w podstawowe witaminy, minerały, a także odpowiednią podaż białka, węglowodanów i tłuszczy. Do grupy wartościowych produktów możemy na pewno zaliczyć: ziarna i pestki targroch (https://www.bee.pl/producent/targroch), naturalne przyprawy (bez dodatku soli), płatki pełnoziarniste, orzechy, napoje roślinne czy kasze. Jakie jeszcze jedzenie warto dołączyć do naszego jadłospisu?

Równowaga żywieniowa

W zdrowym odżywianiu najważniejsze jest zachowanie równowagi. Nie należy zbyt mocno przesuwać szali ani w jedną, ani w drugą stronę. Do naszego jadłospisu wplećmy nie tylko wyraźnie zdrową i odżywczą żywność, ale zróbmy w nim miejsce również dla naszych ulubionych przekąsek. Uważajmy jednak z ich ilością – słone i słodkie przekąski w większości przypadków charakteryzują się dużą kalorycznością. Tam samo sprawa się ma z przetworzoną żywnością, czyli wszystkimi gotowymi produktami. Nie rezygnujmy z nich całkowicie, jednak nie pozwólmy, aby ich ilość w diecie była przeważająca. Zrównoważenie naszego codziennego żywienia sprawi, że chęć sięgania po słodkości i inne mniej zdrowe jedzenie, nie będzie tak intensywna, jak w przypadkach, w których zabranialibyśmy go całkowicie.

Świadome odżywianie

W diecie nie zabraniaj sobie niczego. To nie ma być chwilowy pomysł na zdrowe odżywianie, a nawyk, który zostanie z tobą na stałe. Dlatego ważne jest, aby jedzenie, które będziesz spożywał, po prostu tobie smakowało. W sklepach i hipermarketach działy ze zdrową żywnością mają do zaoferowania coraz więcej. Sprawdź, jakie produkty tam znajdziesz i przekonaj się, które smaki są dla ciebie.

 

Rodzaje jedzenia, które wyróżniają się dużymi wartościami odżywczymi:

– ziarna i pestki,

– orzechy, pasty warzywne oraz owocowe,

– napoje roślinne,

– oleje, 

– ryże, kasze i makarony pełnoziarniste.

 

 

Dlaczego warto wybrać się do sklepu ze zdrową żywnością?

Dlaczego warto wybrać się do sklepu ze zdrową żywnością?

Choć ceny produktów ekologicznych stale rosną, popyt na nie z roku na rok jest coraz większy. Duże, często szaleńcze zainteresowanie takimi produktami można najczęściej zaobserwować podczas sezonowych targów specjalistycznej żywności, gdzie wyprzedawane są one w ciągu kilku minut.

Analiza rynku spożywczego

Żywność ekologiczna jest poszukiwana przez ludzi w każdym wieku, ale trudno jest szybko uczynić ten biznes wysoce opłacalnym. Jedną rzeczą jest otwarcie sklepu, w którym jest wielu zamożnych klientów. Czym innym jest otwarcie sklepu w zwykłej dzielnicy mieszkalnej w mieście przemysłowym. Problem w tym, że zdrowa żywność, która nie zawiera konserwantów i dodatków, kosztuje 50-100 proc. więcej niż produkty sprzedawane do masowej konsumpcji. A w przypadku zamożnych osób, nawet o 1000 procent.

Sprzedaż żywności ekologicznej

Sprzedaż żywności ekologicznej przeżywa okres gwałtownego wzrostu. Wynika to częściowo z intensywnego rozwoju produkcji rolnej w tym kraju oraz niskich kosztów dostaw dla lokalnych rolników. Znaczący potencjał rynkowy, zdaniem ekspertów, tkwi w tym, że korzyści płynące ze zdrowego odżywiania nie dotarły jeszcze do wszystkich regionów. Rośnie jednak niezadowolenie ludzi z jakości i asortymentu owoców i warzyw w supermarketach. W związku z tym wzrośnie również popyt na małe sklepy takie jak Targroch z żywnością ekologiczną.

Zdrowe odżywianie nie jest już postrzegane jako prosta dieta zalecana osobom cierpiącym na choroby. Coraz więcej zdrowych ludzi dąży do spożywania produktów zdrowych, wysokiej jakości i przyjaznych dla środowiska.

Szeroka grupa konsumentów zdrowej żywności

Według informacji główną grupą docelową sklepów ze zdrową żywnością są osoby w wieku 25 lat i starsze, które przywiązują dużą wagę do swojego zdrowia. Wśród nich jest o około 20% mniej mężczyzn niż kobiet.

W ciągu ostatnich kilku lat nastąpiło lekkie “odmłodzenie” społeczności konsumenckiej, a liczba mężczyzn wzrasta. W dużych miastach, na przykład, liczba chłopców i dziewcząt odżywiających się zdrowo jest prawie identyczna wśród starszych uczniów. Według najśmielszych założeń liczba potencjalnych nabywców produktów ekologicznych w miastach Polski przekracza 90% populacji.

Czym jest dobre (zdrowe) odżywianie?

Czym jest dobre (zdrowe) odżywianie?

Jedzenie zdrowej diety jest czymś, do czego każdy powinien dążyć. Jednak jest prawie niemożliwe, aby całkowicie przestawić się na zdrową żywność i pozbyć się niezdrowych nawyków za jednym zamachem. Wymaga to żelaznej woli i szczerych chęci. Ważne jest, aby zrozumieć, dlaczego powinniśmy dokonywać takich poświęceń, co jest przydatne dla prawidłowego odżywiania. Przyjrzyjmy się wadom i zaletom diet.

Korzyści płynące z dobrego odżywiania

W przeciwieństwie do wad, korzyści z dobrego odżywiania są oczywiste Oto niektóre z nich:

  • Szczupła sylwetka. Dzięki zdrowej żywności można łatwo stracić dodatkowe kilogramy i uzyskać ciało swoich marzeń.
  • Dobre włosy, skóra i paznokcie. Zrównoważona dieta nasyca nasz organizm niezbędnymi pierwiastkami i witaminami. A one z kolei poprawiają stan naszej skóry, włosów i paznokci.
  • Energia. Dzięki odpowiedniemu odżywianiu będziesz bardziej produktywny i na zawsze zapomnisz o zmęczeniu.

Przejście na właściwą dietę nie jest łatwe. To dużo ciężkiej pracy. Ale korzyści płynące z jedzenia zdrowej żywności przeważają nad wadami i problemami, które mogą pojawić się po drodze. Wybierz zdrowe produkty ze sklepu Bee – Targroch, a wtedy Twój organizm Ci podziękuje i znów poczujesz smak życia.

Dlaczego ludzie nie lubią zdrowego jedzenia ?

Nawet najzdrowsza żywność może być czasem szkodliwa dla człowieka. Nie należy zmuszać się do jedzenia czegoś, czego się nie lubi. Ponadto, należy stopniowo przechodzić na dobre odżywianie: z czasem stanie się to nawykiem.

  • Wiele osób uważa zdrowe jedzenie za zupełnie niesmaczne, mdłe. Można to wytłumaczyć faktem, że “niewłaściwe” jedzenie zawsze zawiera wzmacniacze smaku, przyprawy i inne dodatki. To właśnie te dodatki sprawiają, że śmieciowe jedzenie jest tak pożądane. Po pewnym czasie jednak człowiek odkrywa bogactwo smaku naturalnych pokarmów: warzyw, owoców i dietetycznych mięs.
  • Obsesja. Ludzie czasami popadają w obsesję na punkcie promowania zdrowego stylu życia. Zbyt duża restrykcyjność może powodować depresję, zawężenie horyzontów.

Rezygnacja z wielu pokarmów może spowodować, że człowiek będzie czuł się słaby i cały czas głodny. Głębokie zmiany w codziennej diecie często prowadzą do zaostrzenia istniejących wcześniej patologii. Przed całkowitym przejściem na dietę należy zasięgnąć porady lekarza i dietetyka.